.

.

dijous, 26 de febrer del 2015

A la tercera va la vençuda: un altre premi.

Entre actituds que cal transmetre al nostre alumnat hi destacaríem la constància i la persistència. Aquestes actituds les han viscut en el nostre departament ja que aquest és el tercer any que presentem un treball al Mobile Learning Awards i finalment n'hem estat els guanyadors. Escollits com a finalistes d'un total de 49 candidatures presentades a nivell de Catalunya, en la cerimònia feta al World Trade Center de Barcelona hem estat premiats com la millor micronarració audiovisual de l'edició 2015. El premi ha estat lliurat per la Consellera d'Ensenyament, Sra . Irene Rigau i el CEO del GSMA ltd, Sr. John Hoffman.


  
La micronarració audiovisual presentada mostra com, la Tere Viscasillas i F. Solans, hem integrat els dispositius mòbils a la nostra pràctica diària dins de l'aulABP.
El clip titulat Èxit= TAC6 dóna un recorregut per l'aprenentatge en projectes utilitzant dispositius mòbils i fent molta incidència en les Cs (cercar, comparar, crear, compartir, col·laborar, comunicar). El projecte en sí mateix va ser un REPTE ja que a partir de les bases del concurs es va tenir que posar en marxa la creativitat d'aquest grup de 5 alumnes, Guillem, Dorin, Arnau, Adrià i Gerard, per tal de comprimir en un minut tot el que fem. Sense cap mena de dubte, la motivació de l'alumnat, l'ús dels dispositius portàtils, l'entorn de treball i la col·laboració entre iguals, facilita el seu procés d'aprenentatge de forma substancial i a més ens permet guanyar premis. Una doble satisfacció per part del professorat ja que al cap i a la fi és la nostra feina: fer que aprenguin. L'aulABP es mostra com un dinamitzador del procés d'ensenyament i aprenentatge facilitant ambdues tasques.
Ara amb la impressora 3D guanyada esperem que passi el mateix que va passar fa 8 anys quan mitjançant un projecte europeu ens van dotar de dues pissarres digitals i aquest fet fou el detonant del que ha estat el nostre canvi metodològic en tots els àmbits. Mentre esperem que arribi la impressora 3D, podrem gaudir d'un premi molt especial. Aquest premi consisteix en una visita guiada a l'esdeveniment més important del planeta en telefonia mòbil: el mobile world congress que es celebrarà a Barcelona la setmana vinent.




dilluns, 9 de febrer del 2015

En un minut.

Participar en concursos és una constant en el nostre departament. Darrerament la participació en els Mobile Learning Awards dins del programa mSchools s'ha convertit en un punt de reflexió del que estem fent, així com una motivació extrema per l'alumnat participant. Aquest és el tercer any consecutiu que hi aportem les nostres creacions. (any 2013, any 2014)
La micronarració audiovisual realitzada per l'alumnat de 1r de batxillerat tecnològic, Guillem Prats, Dorin Briciu, Adrià Perera, Arnau Morell i Gerard Ribelles amb l'acompanyament del professor F. Solans, mostra com s'utilitzen els dispositius mòbils a l'aulABP amb la simple, i complexa a la vegada, finalitat d'aprendre. En quest clip s'han recollit algunes de les habilitats que hem de donar a l'alumnat durant l'etapa educativa utilitzant tota mena de dispositius. Sense cap mena la clau de l'èxit està en les Cs, segons la fórmula:

Èxit = T·A·C6

Fer servir aquest dispositius a classe, i fora d'ella, és innovació i, si tenen una metodologia apropiada, és aprenentatge significatiu. No és innovador tot allò que és fa amb els dispositius mòbils, de vegades no cal fer-los anar i fins i tot de vegades és millor no fer-los anar. Algunes vegades hem estat temptats de pensar que innovar en tecnologies mòbils és fer anar aquests dispositius per fer,  simplement, coses molt espectaculars. Innovar, per nosaltres, vol dir ser capaços d'utilitzar els dispositius per motivar, potenciar la creativitat, fer col·laborar i compartir i dotar-los de pensament crític, en resum el que seria fer aprendre a l'alumnat amb les eines que utilitzen sempre i que ja formen part del seu bagatge educatiu i de coneixement. Sense cap mena de dubte innovar en l'ús de les tecnologies mòbils focalitza en el com més que en el què.
I tot això ho hem sintetitzat en només un minut. Gaudiu-lo i compartiu-lo.