.

.

dijous, 13 de febrer del 2014

Jornada Experiències TAC (Lleida).



 


El Departament d'Ensenyament i l'ICE-UdL organitza una jornada per tal d'intercanviar i difondre Experiències TAC el proper 4 d'abril (programa). El professor de la UdL Xavier Carrera farà la conferència inaugural. Professorat de Primària i Secundària de les nostres contrades explicaran experiències innovadores d'ús de les noves tecnologies a l'aula.
L'aulABP ha estat escollida per participar en aquesta jornada on tindrem la sort de poder explicar com treballem a tothom qui hi participi. Un pas més per difondre aquesta petita iniciativa i aprendre dels comentaris i suggeriments dels assistents.



En el decurs de la presentació es va incentivar a l'audiència a interactuar mitjançant les tables o Smartphones. El resultat fou el següent:



diumenge, 9 de febrer del 2014

Una volta per l'aula del demà, avui.

Mobile  World  Capital  Barcelona,  a  través  del  programa  mSchools,  és  l’entitat convocant del concurs  de producció  de vídeo dels Mobile  Learning Awards 2014. 

Aquest any el tema és MICRONARRACIONS AUDIOVISUALS: ‘L’escola del futur’

Un grup de 5 alumnes de batxillerat el quals fa molt temps que treballen d'una forma diferent i en un entorn molt diferent, han volgut participar i ensenyar el seu dia a dia esperant que el que per ells es present per molts sigui futur molt proper. L'escola del futur estarà formada per aules diferents on s'hi treballarà de forma diferent i els dispositius mòbils seran l'eina bàsica per accedir a la informació i generar coneixement. Els grups d'alumnes mostren com es per ells una classe i sobre tot com volem que sigui aquesta aula del futur que ha de donar lloc a l'escola del demà. Un presa contínua de 360º i amb tres minuts de duració ho mostra tot.

Dues visions sorgides a partir d'una mateixa idea. A veure quina us agrada més.


 
 

divendres, 7 de febrer del 2014

Més que uns magnífics treballs de recerca.

A principis de juny el departament de tecnologia va proposar-se un altre repte. Volíem saber si l'efecte de l'aulABP, de la manera de treballar i dels valors que s'hi transmeten són assimilats per l'alumnat i en veuen la seva aplicació.
Els alumnes, Edgar Benet, Albert Ribera i Artur Vallet s'enfrontaven a més de sis mesos de treball conjunt on l'èxit de cada treball de recerca anava lligat inseparablement a l'èxit del repte grupal.

La idea fou proposar tres treballs de recerca de robòtica amb els requisits següent:
  • Un robot per cada alumne.
  • Un curs MOODLE on treballar de forma conjunta.
  • Obligació de treballar utilitzant el màxim possible eines WEB 2.0.
  • Utilitzar una línia del temps on veure el progrés del treball.
  • L'obligació de transmetre els seus coneixements a l'alumnat de l'ESO  interessat en robòtica.

Ara, i un cop feta la presentació dels TR, el professorat del tribunal vàrem poder comprovar que el que passa a l'aula va més enllà de la matèria de tecnologia. La satisfacció de tothom és majúscula: el professorat ha gaudit d'uns magnífics treballs de recerca i l'alumnat pensa el que es pot veure en aquest núvol conceptual. Hi ha paraules destacades que corroboren que els valors de l'aulABP ja formen part de la seva manera de treballar i d'aprendre. Felicitats a tots!